چگونه لوله های خود را از یخ زدگی حفظ کنیم

دانستی های میلگرد، ورق، لوله و اتصالات، نیشی و ناودانی

چگونه لوله های خود را از یخ زدگی حفظ کنیم

۲ بازديد
اگر در یک روز سرد آب از شیر آب شما کم بیاید یا اصلا آب نیاید، ممکن است لوله های شما یخ زده باشند. در این مقاله در مورد چگونگی جلوگیری از یخ زدن لوله ها در زمستان بطور مفصب صحبت خواهیم کرد.
هیچ چیز بدتر از بازگشت به خانه در خانه ای نیست که پر از آب است - به جز اینکه در وهله اول ندانیم چرا در آن سیل گرفته شده است. اگر یک روز در محل کار نیستید یا به طور اتفاقی در تعطیلات هستید و به خانه ای پر از آب بازگشته اید، ممکن است لوله های شما پس از قرار گرفتن در معرض دمای انجماد ترکیده باشند.

هزینه متوسط بازسازی آسیب آب می تواند بین 1304 تا 5515 دلار باشد. با این حال، زمانی که تعمیرات دیگری را که ممکن است در اثر آسیب ایجاد شود، از جمله خود لوله ها، کفپوش ها، دیوارها و موارد دیگر در نظر بگیرید، ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. برای به حداقل رساندن غافلگیری از ترکیدن لوله ها در خانه در یک روز بسیار سرد، در اینجا برخی از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ زدن لوله های شما وجود دارد.
استفاده از لوله های با کیفیت در سیستم لوله کشی آب ساختمان و منازل یکی از مهمترین فاکتورهای پیشگیری از وقوع مشکلات متعدد و دردسرهای مکرر در لوله های میباشد. برای اطلاع از نحوه خرید و قیمت لوله پلی اتیلن به سایت تامین کالا مراجعه بفرمایید.

چرا لوله ها یخ می زنند؟

قبل از پرداختن به روش‌های جلوگیری از یخ زدگی لوله‌ها، به درک علت یخ زدن لوله‌ها کمک می‌کند. دلیل اصلی قرار گرفتن در معرض دمای کمتر از 55 درجه برای مدت طولانی است. از آنجایی که آب هنگام یخ زدگی منبسط می شود، آب محبوس شده به لوله فشار وارد می کند و این منجر به ایجاد ترک می شود. پس از آب شدن یخ، در این زمان است که احتمال ترکیدن وجود دارد.

وقتی لوله ها یخ می زنند چه اتفاقی می افتد؟

لوله های یخ زده مانع از ورود آب به خانه شما می شود. نه تنها جریان آب در خانه مهم است، بلکه از آسیب های پرهزینه نیز جلوگیری می کند. بنابراین شما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از یخ زدن لوله های خود انجام دهید.

آماده سازی لوله ها برای دماهای سرد

چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای مقاوم سازی لوله های خانه در برابر یخ زدگی انجام دهید.

لوله هایی را که در امتداد دیوارهای بیرونی یا در مناطق گرم نشده، معمولاً اتاق زیر شیروانی، زیرزمین یا فضاهای خزنده قرار دارند، عایق بندی کنید. آستین های عایق لوله فوم نسبتاً ارزان هستند و به راحتی نصب می شوند.
هر زمستان، شلنگ های باغ را جدا کرده و تخلیه کنید. و در صورت وجود دریچه های قطع بر روی شیرهای آب، از بسته بودن و تخلیه آن اطمینان حاصل کنید. برای امنیت بیشتر می توانید یک روکش شیر اضافه کنید.
با استفاده از فوم منبسط شونده یا درزگیر، شکاف‌های دیوارها یا کف‌های نزدیک لوله‌ها را ببندید که می‌توانند هوای سرد را از بیرون وارد کنند.
نوار حرارتی یا کابل حرارتی را در اطراف لوله های واقع در مناطقی که احتمال یخ زدن وجود دارد بپیچید.
اگر لوله‌کشی خود را ارتقا می‌دهید، سعی کنید لوله‌های PEX را نصب کنید، که نسبت به سایر انواع دیگر، به ویژه مس، در برابر یخ زدگی مقاوم‌تر است.
اگر لوله‌ها در مکانی هستند که در معرض یخ زدگی هستند، محل قرارگیری آنها را در نظر بگیرید.

نکاتی برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها

مراقب گزارش های آب و هوا باشید تا بدانید که آیا دمای شدید انتظار می رود یا خیر - معمولاً حدود 20 درجه فارنهایت زمانی است که باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

حداقل یک شیر آب را باز کنید تا قطره ای آهسته از آن خارج شود تا آب سرد دائماً در لوله ها جریان داشته باشد.
کابینت های آشپزخانه و حمام را باز بگذارید تا هوای گرمتر از داخل خانه در اطراف لوله ها گردش کند.
دمای یکسانی را در داخل خانه خود در روز و شب در بالای 55 درجه فارنهایت حفظ کنید.
اگر می دانید مکانی وجود دارد که لوله های شما در معرض خطر یخ زدن هستند، می توانید برای گرم کردن اتاق یک بخاری اضافه کنید. فقط مطمئن شوید که آن را بدون نظارت رها نکنید.
حتی اگر برای تعطیلات از خانه خود دور هستید، گرمای خود را روشن نگه دارید تا از یخ زدگی لوله جلوگیری کنید. اگر ترموستات هوشمند دارید، حتما دما را کنترل کنید یا از همسایه یا یکی از اعضای خانواده بخواهید دمای خانه شما را بررسی کند.

اگر مشکوک به یخ زدگی لوله هایم باشم چه باید بکنم؟

اگر آب شما جاری نمی شود یا با روشن کردن آن فقط چکه می ریزد، احتمالاً یک لوله یخ زده است. عاقلانه است که با یک لوله کش دارای مجوز تماس بگیرید. یک متخصص ممکن است بتواند اقداماتی را انجام دهد تا از آسیب هایی که ممکن است در صورت ترکیدن لوله های شما بیش از 5000 دلار هزینه داشته باشد، جلوگیری کند.

آیا می توانم از گرما برای کمک به آب شدن لوله ها استفاده کنم؟

می توانید خطوط آبرسانی خود را برای بررسی مناطق سردسیری بررسی کنید تا انسداد یخ را پیدا کنید. اگر لوله در معرض قرار دارد، می توانید از گرما برای ذوب آن استفاده کنید، با این حال، به نوع گرمایی که به لوله های خود اعمال می کنید توجه داشته باشید.

می توانید از یک پد گرمایش الکتریکی، یک سشوار یا یک بخاری فضایی برای کمک به آب شدن لوله ها (مراقب باشید از هرگونه مواد قابل اشتعال دوری کنید و از ایستادن در آب خودداری کنید) در قسمتی که انسداد وجود دارد استفاده کنید. اما همیشه باید از استفاده از شعله باز خودداری کنید. حرارت را اعمال کنید تا فشار کامل آب برگردد.

مطمئن شوید که همه شیرهای خانه را بررسی کنید - اگر یکی از لوله ها یخ بزند، ممکن است بقیه نیز یخ بزنند. توجه داشته باشید که اگر لوله قبلا ترکیده باشد، ممکن است با آب شدن آب، آب به خانه سرازیر شود. اگر انسداد لوله یک منطقه غیرقابل دسترس است، باید برای کمک با یک لوله کش تماس بگیرید.

اگر لوله های من ترکید، اولین کاری که باید انجام دهم چیست؟

مهم است که آب را در شیر قطع کننده اصلی که معمولاً در کنتور آب یا جایی که خط اصلی وارد خانه می شود قرار دارد، خاموش کنید. این کار باعث می شود که آب در خانه شما که لوله ترکیده است آسیب های غیر ضروری وارد نکند. ایده خوبی است که با محل قرارگیری شیر قطع کننده اصلی خانه خود آشنا شوید. سپس با تماس با یک لوله کش ادامه دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.